Det nye storkonsernet Aksell har 406 ansatte, en omsetning på 710 millioner kroner og en egenkapital på 130 millioner kroner.
– Vi er et kraftsenter innen design, grafisk produksjon, medietjenester og logistikk. Navnet Aksell illustrerer akselerasjon, fart, driv og energi. Det kan tolkes også som i det engelske uttrykket excel: å bli best. Alle ansatte ble presentert for navnet 1. september, og alt materiell for lansering var klart 22. oktober, sa Bjarte Hordnes
Nå er de i gang, alle enhetene har samme identitet, og samkjøring og samarbeid på tvers av fagområdene blir viktig fremover. Aksell har røtter helt tilbake til 1914, og representerer en imponerende bredde i produktspekteret. Morten Gunnarshaug sa at lærdommen hans er at det er viktig å samle volumene, og at det er «all inn» i et samarbeid eller en fusjon.
- Det meste har gått bra i forbindelse med lanseringen, og vi oppfattes rent språklig som lett tilgjengelig. Nå er vårt mål å skape langsiktig verdier gjennom hele verdikjeden. Bærekraft er pådriver i våre verdikjeder. Vi ønsker anstendig økonomisk vekst i tillegg til ansvarlig forbruk og produksjon, sa Hordnes.