Før sommeren fikk Elle nye eiere. Da ble det kjentgjort at bloggenettverket United Influences tar over den norske utgaven. Elle-sjef Signy Fardal forteller til DN at Elle har vært under Egmont i ti år, og dermed har hatt fordel av Egmonts mengderabattavtaler. Tidligere har de benyttet seg av trykkerier i Polen, Danmark, Sverige og Finland. Nå fant de ut at Ålgård var i stand til å konkurrere på pris og kvalitet.
Det andre Elle-nummeret som trykkes hos Ålgård Offset sør for Sandnes, gikk i trykken forrige uke, skriver Dagens Næringsliv.
Ålgård Offset med sine 65 ansatte, ble startet opp i 1980, og hadde en omsetning på 208 millioner kroner i fjor og doblet resultatet til 16 milliner kroner.
– Det er jo litt moro at vi velger et norsk trykkeri. Jeg kan ikke huske, i de 20 årene Elle har eksistert, at vi noen gang har trykket i Norge, sier sjefredaktør Signy Fardal.