Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Aktuelle saker fra grafisk

  1. Debatt om Postutvalget på Grafisk øst sitt vårseminar

    Postdistribuerte kundeblader og reklame utgjør en viktig del av inntektsgrunnlaget for grafiske bedrifter. Men det har Postutvalget hoppet glatt over. Kun avisdistribusjon ble tema i utvalget, som vil droppe det meste av postlevering til husstandene. Det bekymrer bransjen. Vi tok debatten på Grafisk øst sitt vårseminar.

  2. Dramatisk hvis postkasselevering opphører

    Blir det slutt på levering av post og reklame i folks postkasser, slik samferdselsministerens postutvalg foreslår, kan det bety spikeren i kisten for flere grafiske bedrifter.

KAMPANJE: Trykt i Norge

Medlemmer av Grafisk Bransjeforening kan merke sine produkter med et unikt kvalitetsstempel som viser at en trykksaken er laget i Norge, av en seriøs bedrift med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet.

KAMPANJE: Two Sides

En global kampanje som løfter fram miljøfordelene med papir, og arbeider mot feilaktige påstander om at papirbruk er mer skadelig for miljøet enn bruk av elektronisk kommunikasjon.

Kontaktpersoner i Grafisk Bransjeforening: