-
Et snev av Drupa i Horten
Vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst ga en forsmak på hva et par av aktørene skal presentere for et internasjonalt publikum på årets Drupa-messe i mai/juni.
-
Kjetil Amundsen til IDÉ House of Brands
Avtroppende konsernsjef i 07 Media, Kjetil Amundsen, er ansatt som visekonsernsjef i IDÉ House of Brands - Nordens største leverandør av produktmedia. Amundsen starter i jobben 1. april.
-
Inn i fremtiden med Intergraf
Digitalisering og Industri 4.0 var hovedsaken da 50 medlemmer av Intergraf var samlet i Milano på Print4All-messen. Styreleder i Grafisk bransjeforening Ole Strand og bransjesjef Kari Rømcke representerte industrien i Norge. -Det skjer mye spennende innenfor vårt område. Det gjelder bare å gripe de nye mulighetene som dukker opp, sier Ole Strand.
-
Sprek 70-åring i nord
Pinadø var det ikke så at bransjeforeningens distriktsforening Nord-Norge fyller 70 år i år? Det bekreftet leder Finn Andersen, - og foreningen venter med storfeiringen til 100 års dagen. Hver årsmøtesamling i Tromsø er jo som en engasjerende jubileumsfeiring.
-
Gjerholm Design AS til Merkur
Merkur Grafisk har kjøpt design- og reklamebyrået Gjerholm Design. Formålet er å gi eksisterende og nye kunder et utvidet og fremtidsrettet tilbud av kreative tjenester og digitale løsninger, i tillegg til tradisjonelle trykkeritjenester.
-
Grafisk: Rimeligere medlemskap
Nå blir det rimeligere å bli medlem av Grafisk bransjeforening i Norsk Industri/NHO. Generalforsamlingen i Grafisk bransjeforening har besluttet å redusere medlemskontingenten med 20 prosent, fra 1,9 til 1,5 promille av netto lønnsgrunnlag foregående år.
-
Fusjon på Kongsvinger
Vinger Trykkeri AS og Glåmdal Trykkeri AS besluttet å fusjonere fra 1. juli 2017, og har tatt navnet Vinger og Glåmdal Trykkeri AS.
-
Norlense lager beredskapstelt
Norlense, som til vanlig produserer oljevernutstyr for norske og internasjonale kunder, har nå fått et nytt bein å stå på.
-
Utviklingstillatelser må videreføres!
Norsk Industris visjon er at norsk lakseoppdrett skal være verdens mest effektive og miljøvennlige industrielle produksjon av protein. I Veikartet for Havbruksnæringen som ble lansert i 2017 har vi et mål om at den årlige eksportverdien fra oppdrett skal være 200 milliarder kroner i 2030.
-
NOU-utvalg med for dårlig representasjon fra havbruk
Havbruks-utvalg: For svak representasjon fra næringen, mener Stein Lier-Hansen, adm. direktør i Norsk Industri.