Nye krav til innhold i arbeidsavtaler fra 1. juli 2024
Fra 1. juli 2024 ble arbeidsmiljølovens krav til innholdet i arbeidsavtalene utvidet.
Fra 1. juli 2024 ble arbeidsmiljølovens krav til innholdet i arbeidsavtalene utvidet.
Hva arbeidsavtalen skal opplyse om følger av arbeidsmiljøloven § 14-6. Fra 1. juli 2024 ble arbeidsmiljølovens krav til innholdet i arbeidsavtalene utvidet. Med de nye reglene om hva en arbeidsavtale skal inneholde, skal det nå også opplyse om følgende forhold:
De nye kravene gjelder for de arbeidsavtaler som inngås etter 1. juli 2024. Det er ikke et krav om at arbeidsgiver på eget initiativ skal oppdatere allerede gjeldende arbeidsavtaler. Arbeidstaker kan etter 1. juli 2024 likevel kreve at arbeidsavtalen suppleres med de nye opplysningene som følger av arbeidsmiljøloven. Arbeidsgiver har da to måneder på å supplere den eksisterende arbeidsavtalen.
Du kan kontakte vår advokatvakt via vårt henvendelsesskjema. eller på telefon 23088888.
Alle saker må inn i vårt henvendelsesskjema. For å få tilgang må du først opprette en brukerkonto med e-postadresse. For å sende oss en henvendelse, gå til Kontaktskjema > Medlemsbedrift > Juridisk henvendelse. I kontaktskjemaet fyller du ut informasjonen vi trenger for å behandle henvendelsen på en effektiv måte.